Uniwersytet Wrocławski

Wydział Nauk Społecznych

Dziekanat WNS

Znajdujesz się w: Strona główna > Studenci > Aktualności > USOS oraz adresy e-mail dla studentów - informacja dla I roku

USOS oraz adresy e-mail dla studentów - informacja dla I roku

Każdy STUDENT jak i DOKTORANT podczas studiów komunikuje się wyłącznie poprzez uniwersytecki adres mailowy i otrzymuje dostęp do konta pocztowego oraz usług Office 365. Uczelnia wysyła korespondencję również na ten adres.

W celu rozpoczęcia korzystania z poczty w domenie uwr.edu.pl należy zalogować się pod adresem: https://portal.uwr.edu.pl i wybrać opcję: PRZEJDŹ DO OFFICE 365


Logowanie do usług odbywa się przy użyciu loginu w postaci numer_albumu@uwr.edu.pl


Osoby, które nie otrzymały danych wchodząc na https://portal.uwr.edu.pl/resethasla, powinny skorzystać z opcji NIE PAMIĘTAM SWOJEGO HASŁA. Wówczas na dostępny w systemie adres e-mail zostanie wysłany link umożliwiający wygenerowanie nowego hasła. W przypadku nieaktualnego adresu należy skontaktować się z dziekanatem na wydziale w celu jego aktualizacji.


System USOSweb Uniwersytecie Wrocławskim

System USOSweb jest jedną z wielu aplikacji webowych współdziałąjącą z Uniwersyteckim Systemem Obsługi Studiów (w skrócie USOS), często nazywaną "wirtualnym dziekanatem", do której mają dostęp studenci, doktoranci i pracownicy naukowo-dydaktyczni.

Logowanie

Loginem do konta w systemie USOSweb dla studentów i doktorantów jest numer albumu, zaś dla pracowników unikatowy identyfikator złożony zwykle z imienia i nazwiska.

 

W razie problemów z logowaniem do systemu postępuj wg poniższej instrukcji:

  1. jeśli nie pamiętasz loginu, to skontaktuj się z dziekanatem/sekretariatem bądź wydziałowym/instytutowym informatykiem
  2. jeśli nie pamiętasz hasła, to skorzystaj z opcji "zapomniane hasło", która wymaga posiadania aktualnego prywatnego adresu e-mail

    W przypadku pracowników zatrudnionych etatowo adres ten jest pobierany z bazy kadrowej - Dział Kadr

    Hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków (duże/małe litery i cyfry) i nie może zawierać polskich liter.

  3. jeśli adres e-mail jest niepoprawny, to udaj się do odpowiedniej jednostki (czyt. "Zmiana danych osobowych") w celu jego aktualizacji
  4. jeśli po wykonaniu powyższych kroków nadal masz problem z zalogowaniem się do systemu USOSweb, to skontaktuj się z administratorem systemu: usosweb@uwr.edu.pl

 

Zmiany danych osobowych

Zmiany danych (m.in. adresu e-mail, serii i numeru dowodu osobistego, itp.) możesz dokonać:

  • w dziekanacie lub sekretariacie, jeśli jesteś studentem/doktorantem,
  • w Dziale Kadr, jeśli jesteś pracownikiem naukowo-dydaktycznym zatrudnionym etatowo, w przeciwnym wypadku w jednostce, w której jest się zatrudnionym.

 

Migracja danych

Migracja jest to synchronizacja danych z główną bazą systemu USOS wykorzystywaną w dziekanatach. Informacja o terminie ostatniej migracji widoczna jest na górze tej strony. Oznacza ona, że dane wprowadzone do USOS (np. przez Dziekanat) po tym terminie nie są jeszcze widoczne w systemie.

Migracja danych wykonywana jest codziennie w godzinach 04:00, 09:00, 12:00, 15:00 i 20:00

Migracja o godzinie 4:00 trwa ok. 1h, a pozostałe do 10 min. W tym czasie system jest niedostępny!


data utworzenia/modyfikacji: 30 lipiec 2019 o 09:31:55autor:  mgr inż. Agnieszka Wawrzyniak

słowa kluczowe: